2017. január 7., szombat

BookHaul 2016 (December)



2016 a változások éve

Egy hónap

33 könyv


   2016 a változások éve volt. A könyvek terén is sok változás történt az életembe, ismét ráéreztem az olvasás ízére, meg persze ezen csodálatos alkotások utáni vágyam is felerősödött. Az utóbbi két hónapba annyi könyvet szereztem be mint máskor 1-2 év alatt, a következő haul-ba majd egyértelműbb lesz. Megfogadtam magamnak, hogy amíg nem csökkentem a várólistámat addig nem vásárolok több könyvet, de más fajta beszerzési módról nem volt szó :). De majd meglátjuk mit hoz a jövő, most térjünk a lényegre.

   Decemberi első beszerzésem Ransom Riggs: Vándorsólyom ​kisasszony különleges gyermekei, trilógia a Kossuth Kiadó gondozásában. Azóta már ki is olvastam őket, nagyon élveztem, minden mondatát. De miért is vettem meg? Igazából láttam egyszer valahol a film trailerét. Az a pár másodperc elég volt, hogy felkeltse az érdeklődésemet. Eddig többször előfordult, hogy a filmet hamarabb sikerült megnézni, mint elolvasni a könyvet ami ihlette, és bevallom, jobban hittem a képernyőknek. De egyszer lehetőségem adódott, hogy az éhezők viadalát elolvassam, és utána tudtam meg, hogy ebből már film is készült. Elolvastam az első rész majd megnéztem a filmet, majd a második részt és megnéztem a filmet, és végül a harmadik részt is elolvastam természetesen rögtön utána meg is néztem. Nagyon élveztem, és azóta megfogadtam, hogy ha csak tehetem előbb a könyvet olvasom el, igaz így többször lehet csalódni majd a filmbe. De ha olvasva, a saját fantáziámba már leforgattam az eseményeket, akkor vissza tudok majd vonulni oda és hamarabb meg tudok küzdeni a csalódással. Hát gondoltam egyet a film bemutatója után, és gyorsan meg is rendeltem mind a három részt. Életem egyik legjobb döntése volt a könyvek terén.


   Ami nagy meglepetés volt számomra Diana Soto: Az ártatlan bűnös. Maga az írónő küldte el nekem a könyvét elektronikus formába, véleményezés végett. Meglepődtem, de aranyos volt tőle. így el kezdtem olvasni annak ellenére, hogy egy drámáról van szó. Közbe utána olvastam, és a mű elnyerte a legjobb történelmi ihletésű dráma címet a DrámaTéka Drámaműhely 2016-ban megrendezett országos versenyén. Nem gondoltam volna, hogy egy dráma valaha is végig olvastatja magát velem, úgy hogy egyszer sem akartam letenni, hogy majd később folytatom. Féltem az elején, hogy teljesen kusza lesz az egész, átláthatatlan, átgondolatlan, és nem, teljesen érthető volt. Végig követhető, átgondolt, és nem ellentmondásos. Fiatal kora ellenére, az írónő szerintem egy igen értékes alkotást tett le az irodalom asztalára. A téma választása nagyon jó, és dramaturgiailag is kitűnő. Jó volt olvasni.

   Diana meglepett még egy verses kötettel is. Bevallom elsőre a borítója fogott meg, majd a címe, de hamarosan, belelapozva, rájöttem ez nem lesz egy gyors olvasás. Szeretek verseket olvasni és elmélkedni rajta, mit is szeretett volna mondani vele a költő. Diana versei egyenként egy-egy értékelést érdemelnének meg. Nehéz így egybe értékelni. Inkább jelzőkkel szeretném illetni: érthető, elgondolkodtató, változatos, komor, vidám, igaz. Nagyon lassan olvastam a könyvet minden napra hagytam magamnak 2 -3 verset, jó döntés volt. Szép lassan fel tudtam dolgozni. De hoztam egy idézetet is amelyikben a költőnő maga mondja el a versei miből születnek:

"Az én múzsám nem szerelem, hanem szánalom. 
Az én múzsám nem boldogság, hanem fájdalom."

   William Paul Young: A ​viskó további könyvekkel egyszerre karácsonyra érkezett meg, pont jókor. Már nagyon régi várólistás volt. Több éve ajánlották nekem, sőt még kölcsönbe is kaptam, de pár nap múlva olvasatlanul vissza is adtam. Olvastam a kritikákat és teljesen elbizonytalanodtam, féltem nehogy olyat olvassak amit megbánhatok. Végül erőt vettem magamon, megrendeltem és nekiláttam. Sajnálom, hogy eddig halogattam, ha okosan olvassa az ember nagyon jó kis könyv. Véleményemet bővebben a bekezdés linkjére kattintva lehet elolvasni. 

   Benyák Zoltán, egy nagyon szimpatikus ember. Volt szerencsém "személyesen" beszélni vele az internet segítségével, és sikerült dedikált példányt kapnom tőle. Nagyon kedves, hogy így foglalkozik az olvasóival, még kis figyelmességet is kaptam tőle, két kis könyvjelzőt, legújabb könyvének képével. Rengeteg energiával és kedvességgel van megáldva. Még arra is odafigyelt, hogy a fa alá odakerülhessenek új szerzeményeim, nagy örömöt sikerült szereznie ezzel nekem. Úgy vettem át a könyveket a postástól, mint kisgyerek a cumiját. Hirtelen és erősen fogva, nehogy bárki is ki vehesse a kezemből.
   Olvasgattam az eddigi megjelent könyveinek a  fülszövegeit és bevallom kíváncsi lettem a könyvekre. Majd olvastam véleményeket is és teljesen megvett. A Csavargók dalától, bevallom kicsit tartok, ezért első körbe az Ars Fatalis, és Az idő bolondjait gondoltam elolvasásra. Az utóbbit lassan már el is olvasom, hamarosan értékelni fogom. Remélhetőleg még ebben a hónapban sikerül beszerezni  A ​nagy illúzió-t is, nagyon el szeretném olvasni.

   Khaled Hosseini: Papírsárkányok  a hónap meglepetés könyve lett. Nagyon sokan dicsérték már, hogy mennyire jó, és milyen fertőző. A legtöbben akik elolvasták nem állhatták meg, hogy az író további könyveit meg ne szerezzék. Kíváncsian várom mennyire tud majd elvarázsolni Hosseini, és belerántani világába. Sajnos tényleg nem tudok többet róla, sikerült teljesen tudatlannak maradni a művel és az íróval kapcsolatban. Tudom ez ciki rám nézve, de ez van. Majd a könyv elolvasása után bepótolom a lemaradást.
    Az éhezők viadala elolvasása után, agyba főbe dicsértem, az ismeretségi körömbe, hogy mennyivel jobb a könyv a filmnél, és mindenkinek javasoltam, hogy olvassa el, mert biztos új élményekkel fognak gazdagodni. Persze, hogy a legtöbben csak a filmet nézték meg. Egy alkalommal, egy barátom szólt, hogy van még egy hasonló, disztópia sorozat, a beavatott. Hát gondoltam kívánság listára teszem. Nem tartott soká és nagy meglepetésemre meg is kaptam a trilógiát plusz egy ráadást a négyest.  Már nagyon várom hogy nekilássak, de addig van még másfél könyv olvasnivalóm. A borítók is tetszenek, igaz inkább az eredeti, nem az új kiadásos, filmes fedők.

   Következett a magyar történelem rejtélyei 20 kötetes sorozat. Az utóbbi évek során úgy éreztem, hogy egyre kevesebbre és kevesebbre emlékszem, az iskolában szerzett történelmi tudásomból. Ezért igyekeztem az utóbbi időben pótolni a hiányosságokat, igaz a történelem lemezéből csak egy egy szeletjén. Így találtam rá erre a sorozatra is. Ami megfogott, és rávezette, hogy megvegyem a könyveket a következő mondat volt az ajánlójukból: "Új sorozatunk olyan titkokra, talányokra derít fényt, melyek régóta foglalkoztatják a történészeket és a közvéleményt." Titkok, talányok? Ez nekem való. Azóta sikerült két részt elolvasni, és be kell vallanom kicsit csalódtam. Mondjuk már amikor megérkezett meglepett a kötetek vastagsága (max. 50 oldal), ennél vaskosabb példányokra számítottam (a promóciós kép alapján is). A kivitelezés igényesnek mondható, sok szép kép van benne és azért ha nem is túl mélyre menően foglalkoznak, a kötet címadó eseménnyel, személyiséggel arra pont elegendő, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését.Az egyik kötet amit már sikerült elolvasnom: F. Dózsa Katalin: Sisi-legendák. Rövid összefoglaló Erzsébetről, azaz a körülötte lévő pletykákról. Arra tökéletes, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését Sisi iránt. Akik eddig csak az említett filmből ismerték a királynét, elolvasva ezt a könyvet rádöbbennek arra, hogy messze nem az igazi személyiségével ismerkedhettek meg. A film a túlidealizált, és csak pozitív dolgok bemutatásával kápráztatja el a nézőket, aki viszont jobban meg szeretné ismerni, az nyugodtan olvashatja a könyvet, felfedező útja kezdőpontjaként. És így van ez szerintem a sorozat többi részével is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése